تبدیل سوخت رسانی کاربراتور بـه انژکتوری
شرکت توسعه و نوسازی صنایع هماورد شمال غربی به منظور اولین بار کیت تبدیل واحد سوخت رسانی خودروهای کاربراتوری بـه انزکتوری از نوع سیستم های پاشش سوخت تکی یـا SinglePointFuel Injection : تنظیم کاربراتور مزدا تولید کرده است
این کیت به منظور خودروهای پیکان- وانت - پراید - رنو – ژیـان- نیسان - پزو بهینـه شده هست و بـه زودی به منظور خودروهای فلو– شورلت – نیسان پاترول – فورد – تویوتا – دوو – جیپ درون خط تولید قرار خواهد گرفت .
از قابلیتهای این کیت جزوه نصب کیت مـی باشد کـه بدون نیـاز بـه تعمـیر گاه یـا کارگاه توسط خود راننده قابل نصب مـی باشد. تنظیم کاربراتور مزدا تنـها ابزار لازم فقط آچار و دریل مـی باشد
مشخصات کیت
در این سیستم ها از یک انژکتور به منظور تغذیـه چهار سیلندر استفاده مـی شود کـه این انژکتور سوخت مورد نیـاز را درون ابتدای منیفولد سوخت مـی پاشد.
از نظر انتقال سوخت نظیر سیستم های کاربراتوری مـی باشد اما بـه کمک واحد کنترل الکترونیکی شرایط مناسب تری و مطلوب تری را به منظور محفظه احتراق فراهم مـی کند.
در این کیت علاوه بر تنظیمـی کـه ECU بـه صورت دائم بر کارکرد موتور خودرو دارد درون هر لحظه این تنظیم نیز تحت نظارت دوباره راننده بوده و اگر خطای کوچکی نیز اتفاق بیفتد بلافاصله تصحیح مـی شود
تنظیمات ای سی یو توسط کامپیوتر با پورت usb قابل برنامـه ریزی و دیباگ و تغییر مـی باشد
مزایـای حاصل شده بعد از تبدیل سیستم کاربراتوری بـه سیستم انژکتوری
1 ) افزایش راندمان حجمـی و حرارتی موتور بدلیل یکنواختی و ترکیب صحیح نسبت هوا و سوخت درون حالتهای مختلف کاری موتور
2) افزایش راندمان حجمـی باعث افزایش گشتاور و توان خروجی موتور که تا 33 درصد مـی شود.
3) نسبت هوا ورودی بـه هر سیلندر بدلیل استفاده همـه سیلندرها از یک حجم ثابت تقریباً برابر است.
4) بدلیل استفاده از سیستم های اندازه گیری دقیق الکترونیکی به منظور اندازه گیری هوای ورودی سوخت متناسب با آن تأمـین شده و در نتیجه مصرف سوخت کاهش مـی یـابد.
5) درون این سیستم ها بـه علت حذف کاربراتور و پیـاله بنزین بخارات حاصل از تبخیر سوخت درون پیـاله از بین مـی رود.
6) کنترل موتور درون شرایط مختلف کاری کارکرد موتور مناسب تر و بهتر شده و موتور درون هوای سرد سریعتر روشن شده و نیـازی بوجود ساسات نمـی باشد.
7) بدلیل یکنواختی ترکیب سوخت و هوا احتراق مناسب تر صورت گرفته و بدلیل افزایش راندمان احتراق موتور نرم تر و بی صدا ترکار مـی کند.
8) بدلیل امتزاج مناسب سوخت و هوا راندمان احتراق افزایش یـافته و در نتیجه مـی توان ضریب تراکم حجمـی موتور را افزایش داد.
6) درون سیستم های انژکتوری بدلیل اینکه نیـازی بـه گرم منیفولد ورودی نمـی باشد درون نتیجه دانسیته هوای ورودی بیشتر شده و راندمان حجمـی را افزایش مـی دهد و در نـهایتا ًقدرت خروجی موتور افزایش مـی یـابد.
10) با افزایش راندمان احتراق و کنترل پدیده Knock یـا Detonation باعث افزایش عمر موتور خودرو مـی شود.
11) مـهمترین علت ساخت سیستمـهای انژکتوری و مزیت اصلی آن نسبت بـه موتورهای کاربراتوری کاهش آلودگی ناشی از موتور خودرو مـی باشد که تا قابلیت پوشش استانداردهای عدم آلایندگی را داشته باشند.
معایب تبدیل سیستم های سوخت رسانی انژکتوری بـه کاربراتوری:
1) بعلت فشار زیـاد روی بنزین احتیـاج بـه قطعات با استاندارد با معیـارهای بسیـار بالا درون واحد سوخت رسانی
در ساخت ecu (ای سی یو) این کیت از مـیکروکنترلر های نسل جدید arm ساخت شرکت اتمل بـه شماره at91sam7x512 استفاده شده هست بطوری کـه مدار ecu بـه اینترنت متصل گشته و از طرف شرکت عمل کرد آن چک مـی شود
وب سایت به منظور اطلاعات بیشتر
http://users6.jabry.com/tosco/741
قیمت: 000 220
نام: علی مودت
ایمـیل: hamavard.741@gmail.com
تلفن: 4247 814 0914
?
آدرس:آذر بایجان شرقی - تبریز - کیلومتر 30 جاده تبریز زنجان - شـهرک صنعتی پاک - شرکت سرمایـه گذاری توسعه و نوسازی صنایع هماورد پلاک 1342
http://users6.jabry.com/tosco/741
توصیـه گوگل:تبدیل هرنوع خودرو کاربراتور بـه انژکتور
بهینـه سازی سوخت مصرف کمتر کم مصرف ترین ماشین ایران بنزین بدون سرب 6.7 لیتر درون هر 100 کیلومتر پر شتاب ترین ماشین ایران بدون رنگ رگلاتور فشار مـیل لنگ بالانس پمپ بنزین سفارش نمایندگی وب سایت ایران خودرو ایساکو سایپا لیست قطعات
[تبدیل سوخت رسانی کاربراتور بـه انژکتوری -نیسان پاترول ... تنظیم کاربراتور مزدا]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 12 Sep 2018 06:08:00 +0000